Џипитка

Дебела домаћица

Šta imamo danas za ručak?

на 01/04/2013

Prvo pitanje koje mi moj šestogodišnji sin ujutro postavi je: „Mama, šta imamo danas za ručak?“ Pa ako ga moj odgovor zadovolji, onda je nasmejan i raspoložen ceo dan. To se dešava ako je moj odgovor: „Gulaš, prebranac sa kobasicama, musaka, ćufte u sosu od paradajza i meso i krompirići.“ Ako mu odgovorim da za ručak imamo punjene paprike, čorbast pasulj ili grašak (na gusto) sa pohovaim mesom neće se oduševiti, ali će se ipak relativno brzo oraspoložiti. Kuku meni ako nisam bila raspoložena za kuvanje pa su za ručak špagete sa prelivom od mlevenog mesa! Naredna tri dana će da, u negativnom kontekstu, spominje-onaj tvoj ručak: CRVI (špagete) i ZEMLJA (mleveno meso). U fazonu-zašto si upropastila meso od koga su se mogle napraviti ćufte. A dok ih bude jeo, roniće krokodilske suze.

A ćerka? I ona ima svoje bubice. U prvom razredu je iz prirode i društva imala da opiše sebe, šta voli, šta ne voli, ali ne da napiše, već da nacrta. I omiljeno jelo su-REZANCI! Obožava ih i sa zemljom :), ali su joj omiljeni sa pavlakom. Od gulaša dobija nagon za povraćanjem, u sarmi i grašku se davi i naravno obožava meso i krompiriće, ali meso mora da bude bez najmanje žilice i trunke masnoće. Obožava sva domaća testa-kiflice, pogače, pite, palačinke i domaće kolače. Sad je u uzrastu kad ponešto i sama napravi-mafine na primer, po receptu „smuti i prospi“.

Muž je treća posebna priča-on bi mogao da jede pržene krmenadle svaki dan. Pa on je od onih što kad kupuju pljeskavicu od priloga traži još jednu pljeskavicu! Palačinke bi mogao da večera svako veče, u našoj kući palačinke nisu poslastica, one se spremaju za večeru (skoro mi je kupio novi tiganj, prečnika 26 cm). Od slatkša voli i šne nokle i voćne torte.

A ja?  Mogla bih da živim na đuveču, punjenim paprikama i pitama (krompirušama, zeljanicama, prazilučankama i kupusarkama), al ko mene pita. Kuvam i ugađam, naizmenično. Da se ne lažemo, gore nabrojane đakonije morale bi da budu garnirane obaveznim kolačima u nedelju, baba me tako naučila.

Pa se vi pitate zašto sam se krstila debela domaćica?

Оставите одговор

